Veckans träning

Ja så här ska det se ut denna vecka har jag planerat:

Måndag: Löpträning + bålstyrka
Tisdag: Rump och benstyrka
Onsdag: Vilodag
Torsdag: Löpträning + armstyrka
Fredag: Rump och benstyrka
Lördag: Löpträning + bål och armstyrka
Söndag: Rump och benstyrka

Utöver detta ska jag jobbar på gymmet måndag - onsdag, på fest med kortfilmfestivalen på onsdagkväll och jobba på Konsum på fredagkväll. (Ev. fredagförmiddag på gymmet).

Får som sagt se hur detta går, det känns inte som att jag kommer hinna. Då jag ju även ska träffa en vän, och skulle gärna vilja ha tid att träffa snubben också.

Hur gör ni andra? Ni planerar och sen gör ni bara, eller?
Hur hinner ni med att slappna av och umgås med nära och kära?
Hur planerar ni ätandet?
Jag är i behov av tips, har inte försökt mig på att planera på detta sätt tidigare (i vuxen ålder) utan har tränat när andat fallit på och det funnits tid. Har först nu ett klart mål, att börja löpa.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej och tack för kommentaren på min blogg :-)

Jag brukar planera mina träningsveckor varje söndag för att få en överblick över de pass jag vill köra och sedan genomför jag dem. Ändringar kan ju behöva göras beroende på dagsform och väder men jag gillar att veta vad jag har framför mig. För att svara på din fråga angående hur jag hinner med så är det eftersom jag utnyttjar de timmar jag har på morgonen innan jag börjar jobba kl 9. Går upp kl 5,45 varje dag och eftersom jag tränar på morgonen har jag sedan "hela kvällen" (efter kl 18) på mig för att umgås med nära och kära och slappa. Har även lyckats inspirera några kompisar att träna så de kan jag umgås med medan vi promenerar/joggar.

Ätandet har jag alltid gjort enligt fördelningen frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Får jag inte ny energi ca var tredje timme bli jag grinig ;-)

2010-06-01 @ 16:56:20
URL: http://ullisanteckningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0