Överraskning!

Jag jobbar i en lite mindre Konsum-butik och jobbade långdag idag. D.v.s. 12-22:12. Inte så jätteupphetsande.

Vi har en del stammisar och bland de bästa (trevligaste) är en familj med 4 st barn i åldern 4-11 ca. Är oftast mamman som är inne med en eller flera barn och ibland kommer den äldsta in (pappas är inne sällan). Pratar alltid med dem, barnen är så väluppfostrade och alla barn hälsar på mig och tycker det är kul. Speciellt den minsta :)

De var inne idag på eftermiddagen och när vi stod och pratade kom solen fram, mamman frågade och jag jobbade hela kvällen och ja, det är klart jag gjorde :)

Så strax innan 20 var det en kund i kassan, hon höll på att packa tittade mot dörren och sa: "Nej men oj så söta, nu kommer det en överraskning"

Kollade i spegeln som jag har så jag ser ut mot dörrarna, den är förvrängd så man ser inte så bra men jag såg en röd dunjacka och visste att det var dom :)

Sen tittade de fram bakom hörnet alla fyra barn. Påskkärringar!!
Ställde upp sig, mamma räknade in och så sjöng dom en fin liten sång och hade maraccas med sig.
Helt underbart.

Och där satt jag med ett stort leende på läpparna och funderade på hur jag skulle lyckas ge dom lite godis (kan ju inte sno). Men så blev dom klara och då kommer lillkillen fram med godis till mig!

HELT UNDERBART.

Mamman säger att dom tänkte på mig när jag skulle sitta där hela kvällen <3
Helt helt underbart och precis vad jag behövde så där när jag började dippa på kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0