Dag 5

Dagens promenad blev på 2,21 km. Kändes lagom och benen kändes helt OK. Får se hur långt jag hinner imorrn är både jobb och konsert på agendan.

Eftersom att jag inte var hemma igårkväll så tänker jag göra gårdagens tacksamhet och styrka idag för att göra dagens när jag kommer hem från jobbet ikväll.

Tacksamhet
1. Jag är tacksam över att Snubben verkar vara en trevlig kille.
2. Jag är tacksam över att han bjöd på allt igår trots att det tar emot!
3. Jag är tacksam över att  jag har råd att slänga ut pengar på nya fälgar och däck utan att behöva fundera så mycket.
4. Jag är tacksam över att min nya arbetsgivare verkar kung!

Styrka nummer fyra
Jag står på egna ben och har alltid gjort det mer eller mindre. Jag har haft en underbar uppväxt och kanske är det därför jag orkar göra det. Klart jag inte kan allt, men jag gör det mesta och får hjälp av dom omkring mig. Jag vågar inte alltid, men ibland måste man bara slänga sig rakt ut, och det händer att jag gör det. Och i slutändan står jag ändå där själv, självklart med alla andra bakom mig :)

Sammanfattning
Dag 1,2,3,4,5 - 1 km/dag till fots
1/2 nya träningspass/ 2 nya råvaror/recept ska testas
3 intervallpass
Dag 1, 2, 3, 4 - 4 saker varje dag att vara tacksam över
5 stretch/avslappningspass
2/6 morgonträningspass
2/7 träningspass längre än 60 minuter
15,26 km/80 km
45 sek / 9 minuter höga knän
10 km i ett och samma pass
3 min 15 sek/11 minuter i jägarvila
1 minut 40 sek /12 minuter i plankan
5/13 minuter ”hoppa hopprep”
2/14 trappor ska betas av
6/15 stycken träningspass
4/16 minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). (För att öka svårighetsgraden, stå på tå.)
24/170 hopp ( burpees, upphopp, skridskohopp, grodhopp etc)
25 på tå + 25 på knä = 50/180 armhävningar.
4 / 19 styrkor du har eller saker med dig själv/din kropp, du är nöjd/stolt över, ska skrivas ner
4/20 dagar utan godis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0