Dag 4



Kommer inte hinna skriva nåt senare idag :)
Har varit på gymmet nu, ska försöka få tummen ur och tvätta bilen och
sen åka och titta på nya däck och fälgar. Kl 17 ska jag vara nere på stan
och träffa Snubben så tiden är inte oändlig :)

Känner som sagt av benhinnorna så ska ta det lite lugnt ett par dagar.
Det tråkiga är att det kommer bli så mycket mer att gå senare :P Men
förhoppningsvis ska mina ben klara av det.

Gjorde 1 km på löpbandet med lutning 4. Känns lättare med lite lutning
trots att det ju blir jobbigare :) Tog 10 min och 50 sek.
Bra uppvärmning, för idag skulle jag ju gymma!

Det var skönt, körde mina chins (målet är att kunna köra med kroppsvikt).
Har också tänkt gå över till benpress istället för knäböj, där jag står
helt still viktmässigt. Var länge sen jag körde men slängde iaf på upp
till 70 kg. Helt ok. Jag klarar ju mer ;)

Körde lite andra övningar och avslutade med lite från utmaningen.

Plankan: 40 sek + 30 sek
Armhävningar: 5 på tå (träningsvärk i bröstmuskler)
Jägarvila: 45 sek.

Och självklart stretchar jag efter varje pass!

Sammanfattning
Dag 1,2,3, 4 - 1 km/dag till fots
1/2 nya träningspass/ 2 nya råvaror/recept ska testas
3 intervallpass
Dag 1, 2, 3 - 4 saker varje dag att vara tacksam över
5 stretch/avslappningspass
2/6 morgonträningspass
2/7 träningspass längre än 60 minuter
13,05 km/80 km
45 sek / 9 minuter höga knän
10 km i ett och samma pass
3 min 15 sek/11 minuter i jägarvila
1 minut 40 sek /12 minuter i plankan
5/13 minuter ”hoppa hopprep”
2/14 trappor ska betas av
5/15 stycken träningspass
4/16 minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). (För att öka svårighetsgraden, stå på tå.)
24/170 hopp ( burpees, upphopp, skridskohopp, grodhopp etc)
25 på tå + 25 på knä = 50/180 armhävningar.
3 / 19 styrkor du har eller saker med dig själv/din kropp, du är nöjd/stolt över, ska skrivas ner
3/20 dagar utan godis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0