Dag 2



Upp och hoppa kl 8 idag med och trots att jag fick iaf 7 timmars sömn
kändes det jobbigare idag. Kanske för att jag visste att jag skulle ta en
längre promenad idag ;) MEN jag bestämde mig redan igår för att bara
promenera.

Finns en kyrka en liten bit bort (visade sig att det inte var SÅ långt som
jag trodde) som jag inte har kollat in än. Så bestämde mig för att gå
förbi den, sagt och gjort. Och det blev 4,48 km.

Bilden ovan tog jag när jag nästan var hemma igen. Jag ÄLSKAR verkligen
att se äldre människor röra på sig. Det är så underbar. Man ser också
att tanterna går och pratar och gubben får vara lite utanför :P Så där ska
jag också göra när jag blir gammal, dra ut mina tantpolare för en liten
promenad på morgonkvisten.

Väl tillbaka bestämde jag mig för att göra lite fler övningar såsom jägarvila,
plankan, höga knän och upphopp utanför lägenheten. Är ju väldigt skönt
när man redan varit ute så länge, är ordentligt påklädd.

Insåg dock hur svårt det är att få ihop mer än en timme! Men med stretchandet
blev det iaf lite över en timme så det får räknas. Men att det ska vara
så svårt, man tror att allt tar längre tid än det egentligen tar :)

Promenaden tog 45 min.
Jägarvila 1 min 30 sek
Plankan 30 sek
Armhävningar 10 på tå
Upphopp 10 st
Höga knän 45 sek

Sammanfattning
Dag 1,2 - 1 km/dag till fots
2 nya träningspass/ 2 nya råvaror/recept ska testas
3 intervallpass
Dag 1 - 4 saker varje dag att vara tacksam över
5 stretch/avslappningspass
2/6 morgonträningspass
1/7 träningspass längre än 60 minuter
7,05 km/80 km
45 sek / 9 minuter höga knän
10 km i ett och samma pass
2 min 30 sek/11 minuter i jägarvila
30 sek /12 minuter i plankan
13 minuter ”hoppa hopprep”
1/14 trappor ska betas av
3/15 stycken träningspass
16 minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). (För att öka svårighetsgraden, stå på tå.)
24/170 hopp ( burpees, upphopp, skridskohopp, grodhopp etc)
20 på tå/180 armhävningar.
1 / 19 styrkor du har eller saker med dig själv/din kropp, du är nöjd/stolt över, ska skrivas ner
1/20 dagar utan godis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0