Dag 14

Återigen hemma i stan och med pannkakor i magen!
Självklart utrustade med sylt och grädde.

Helgen har ju varit ok, blev en långpromenad och sen mest god mat. Både grillat och oxfilé.

I torsdags blev det som sagt 8 km, inte så mycket mer eller mindre.
Fredag: 2,25 km då jag delade ut flyers och sedan 1 Km till med mamma och hund på kvällen.
Lördag: Den här dagen blev det en långpromenad på 6,59 km, hopprep 2 min, jägarvila 1 min, plankan 30 sek, upphopp 10 st, armhävningar 12 st. Kan även kryssa bort ett pass längre än 60 min. På kvällen blev det 1 Km till med hund.
Söndag: idag blev det en vanlig runda på 2,57 km.

Så ska försöka samanfatta lite.

Sammanfattning
14/20 - 1 km/dag till fots
2/2 nya träningspass
1/3 intervallpass
14/20 - 4 saker varje dag att vara tacksam över
5 stretch/avslappningspass
3/6 morgonträningspass
4/7 träningspass längre än 60 minuter
50,18 km/80 km
1 minut 45 sek / 9 minuter höga knän
10 km i ett och samma pass
7 min /11 minuter i jägarvila
4 minut /12 minuter i plankan
7/13 minuter ”hoppa hopprep”
14/14 trappor ska betas av
13/15 stycken träningspass
16/16 minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). (För att öka svårighetsgraden, stå på tå.)
101/170 hopp ( burpees, upphopp, skridskohopp, grodhopp etc)
47 på tå + 65 på knä = 112/180 armhävningar.
14 / 19 styrkor du har eller saker med dig själv/din kropp, du är nöjd/stolt över, ska skrivas ner
14/20 dagar utan godis

Behöver ju verkligen ta tag i avslappningspassen.. vet inte riktigt hur jag ska lägga upp dom. Har 6 dagar på mig ;) Hade planerat ett imorrnkväll meeeen nu ska jag hem till snubben efter jobbet. Kanske får ta ett på kvällen hemma, då han börjar jobba kl 21 så det hinner jag ju egentligen.

Det jag måste göra.

Intervall
avslappning
morgonträning
långa träningspass
häga knän
1 mil i ett pass
jägarvila
plankan
hopprep
hopp
armhävningar

Det ser ju helt galet ut, men det borde väl gå att fixa innan det är slut?

Jag är ändå nöjd än så länge, har aldrig ens försökt planera min träning på det här sättet men nu måste jag ju göra det och jag lär mig iaf nåt. Sen om jag hinner eller inte.. det återstår att se.

Kanske inte bästa tillfället att börja med något sånt här när man även börjar nytt jobb. Hjärnan har fullt ändå, och då får kroppen böta också.

Tacksam
1. Jag är tacksam att snubben ringde till slut, när jag trodde att han inte skulle höra av sig.
2. Jag är tacksam att jag tog mig ut på prommis trots tråkigt väder.
3. Jag är tacksam att jag inte pluggar.
4. Jag är tacksam över nytt jobb, trots att det känns rätt tungt nu.

Styrka nummer 14
Jag är bra på att stötta. Syster har det lite jobbigt just nu och jag kände att jag sa bra saker och samtidigt visade henne att jag stödjer henne. Jag är bra på att stötta roomie som har börjat plugga och tycker det är lite knöligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0