Dag 1 av 20



Ställde kl på 8:00 i morse. Trots att jag låg i soffan till kl 2 igår utan att bli trött. Men tänkte gå ut hårt i Aprilutmaningen och starta med ett morgonträningspass. Min definition av detta blir helt enkelt att ställa klockan och gå upp med tanken att träna direkt efter frukost.

Kände hur kroppen mådde och kände att jag hade träningvärk i rumpan, SKÖNT. Efter rågmjölsgröten med linfrön, lingonsylt och mjölk var det bara att dra på sig understället då termometern visade +1.

Det var premiär för mina fina nya skor. Och dom kändes jättebra. Nu gick jag inte ut så hårt men ändå!

Tog den vanliga rundan runt Årsta på 2,57 km. Det kändes väl sådär, försökte mig på att jogga lite men tappar fruktansvärt i tempo när jag joggat ett par hundra meter och måste gå för att jag inte kan andas. Det är pinsamt vad dålig kondis jag har. Men det kanske jag ska lyckas ändra på nu då!

Tog även trappan upp till lägenheten med två steg upp ett steg ner för att få lite extra. Blev lite yr när jag var ute så höll mig i räcket för säkerhetsskull.

DONE - 1 km/dag till fots
2 nya träningspass/ 2 nya råvaror/recept ska testas
3 intervallpass
4 saker varje dag att vara tacksam över
5 stretch/avslappningspass
1/6 morgonträningspass
7 träningspass längre än 60 minuter
2,57 km/80 km
9 minuter höga knän
10 km i ett och samma pass
1 min/11 minuter i jägarvila
12 minuter i plankan
13 minuter ”hoppa hopprep”
1/14 trappor ska betas av
1/15 stycken träningspass
16 minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). (För att öka svårighetsgraden, stå på tå.)
17 x 10 hopp ( burpees, upphopp, skridskohopp, grodhopp etc)
10 på tå/180 armhävningar.
19 styrkor du har eller saker med dig själv/din kropp, du är nöjd/stolt över, ska skrivas ner
1/20 dagar utan godis, kakor, glass, chips eller liknande (alkohol?).

Gick även förbi lokalen där mitt nya jobb ligger för att få se lite maskiner eller så kanske. Jag är så nyfiken. Men självklart har de satt upp byggpapp i fönstrena. MEN det är ju bara en vecka kvar nu! Det ska bli så spännande och skönt att prova nåt nytt!

Helt plötsligt börjar det snöa också. Den här våren är väldigt spännande :)

12:15 ska jag på ett Core-pass och istället för att vara ledig måndag och tisdag så blir det jobb båda dessa dagar. Det blir ju bra i plånboken men man hade ju tänkt sig något annat. Hade funderat på att träffa någon i familjen, men nu finns det inte tid till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0