Ny magövning

Efter att ha varit sjuk med något otrevligt virus i ca tre veckor gav jag mig iväg till gymmet idag.

Började med att promenera på bandet i 15 minuter. Jag har lite svårt att motivera mig själv till konditionsträning, någon som har ett supertips?

Detta följdes av lite lätt styrketräning. Körde lite försiktigare för att känna hur kroppen mådde och för att inte få fruktansvärd träningsvärk de närmaste dagarna. Provade en ny magövning idag.

Den kallas tydligen Dragonflags och ser ut så här: http://www.youtube.com/watch?v=mjCMq2zkbOo
Det såg inte ur på det sättet när jag gjorde :P
Har långt ifrån så stark mage, det blev en variant med rullning. Det kändes ganska bra och det är roligt med en ny övning som jag känner att jag kan utvecklas i.

Totalt blev det en 45 minuter träning, plus stretch på det såklart!
Detta är självklart registrerat på funbeat (se länken i förra inlägget)

Ikväll åker jag till Malmö ett par dagar, jag hoppas att jag kan motivera mig själv att röra på mig och inte bara roa mig :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sv: nejdå, jag är kompis med min våg. Väger mig mycket i perioder, men jag vet hur jag ska handskas med siffrorna :) Tar inte åt mig för mycket, men just nu vill jag att vågen också ska gå ner! Använder måttbandet också, speciellt nu när jag styrketränar mkt, och kan säga att det säger bra mkt mer än vågen. Men jag vill se mindre siffror på vågen också! :)

2010-03-20 @ 13:06:33
URL: http://millbergskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0