Vårruset

36 minuter mina vänner!
Jag är stolt iaf.
Jag och min vän tog oss runt, joggade hela vägen runt.
Höll mig kvar vid henne tills det var ca 1 km kvar, men såg hennes rygg hela tiden i vimlet. Så kanske bara en minut efter henne! jag är sjukt nöjd.

Det var lite förvirring i vilken fålla man skulle stå om man skulle jogga.
Vi ställde oss iaf bakom skylten där det stod "jogga". Logiskt? Ja det tycker jag, var till och med någon som frågade en funktionär och jo, det var jogga.

Så vi såg dom springa iväg där framme, och självklart var det folk som bytte fålla under tiden. Inte mig emot.

MEN
Om man vet att man inte orkar jogga hela vägen runt, kan man inte ställa sig längre bak då?
Om man orkar jogga runt första kurvan (så publiken inte ser längre) och sen börjar gå, kan man inte börja längre bak då?

Det började alltså med att vi fick springa om dom som gick, och så höll det på hela loppet.
Sen var det ju ingen som lyssnade på att man skulle hålla till höger, så att vi kunde springa om på VÄNSTER sida.. klart det blir tjafs när man väl är där ute.
Och vilket tar minst energi? Att tränga sig fram eller att skrika "håll till höger"?
Jag vet inte. Energi tar det iaf!

Men det var härligt väder, och när vi hade kommit 2,5 km ville jag inte längre.
Men jag höll ut! Och det är jag glad för.
På tisdag blir det blodomloppet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0