Flåset

Den eviga frågan om att träna upp flåset eller inte.
Jag tycker det är dötråkigt. Men det måste ju göras.

Så idag blev det kondition, då jag dessutom har träningsvärk sen i förrgår. Kanske därför man inte "ska" köra helkroppspass. Kan bli ett par dagars väntan mellan styrketräningen då :)

Körde iaf lite uppvärmning på bandet i 5 min, försiktig promenad för att vakna till lite.
Sen körde 15 minuters intervaller. I det lugna tempot speed 5,5 och incline 2. I det lite mer snabba tempot speed 9 och incline 4. Det kändes bra och med den lutningen landade jag aldrig på hälarna när jag joggade så kommer väl få skön träningsvärk i vaderna också.

Provade mig på dessa dragonflags igen och körde 10 st med rullning som sist. Någon gång kanske jag orkar göra ordentligt.
Efter det blev det plankan på tå i 30 sekunder och även på knä i 30 sekunder.

Stretchade ordentligt idag och det var väldigt skönt.

Någon där ute som har ett supertips för att få lite smidigare hamstrings? Tycker att jag stretchar och stretchar men det blir ingen skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0