Avslutande av Dag 3

Idag när jag gick till gymmet kände jag av benhinnorna. Får ta det lite lugnare, fredag ska i vilket fall bli en vilodag. Kanske får jag tänka om och inte ta alla 80 km till fots, får känna hur det känns nästa vecka.

Idag har det alltså blivit 5 km till fots, promenad. Gick lite fortare till gymmet en hem, inte så konstigt :)
Stoppade ner hopprepet i ryggsäcken och knäppte de töntiga banden vilket gör det SÅ mycket skönare. Var där i god tid och hoppade runt lite i hallen, fick ihop 5 minuter iaf.

Provade ett nytt pass idag. Friskis & Svettis medelgympa. Herregud vad jobbigt. Men jag svettades, det är skönt. Kan ta ut mig på gymmet men svettas ju inte för det, jag gillar att svettas!

Gick hemifrån 11:06 och kom hem igen 13:33. Så det blev återigen ett träningspass över 60 minuter, över två timmar till och med för jag räknar det i samma.
Blev lite knas med maten idag. Gick upp vid nio = frukost på en gång. Men jag var inte riktigt hungrig så jag hann äta innan jag gick ner på stan, så tog med mig en banan som jag stoppade i min när jag kom ner, stoppade i mig en till innan jag gick hem. Och jag klarade mig faktiskt men var väldigt hungrig när jag väl åt lunch.

Imorrn måste jag nog ta ett gympass, det börjar bli längre och längre mellan gångerna.

Tacksamhet
1. Jag är tacksam för att jag har en fin roomie som jag inte varit osams med på hela tiden jag bott här, vilket närmar sig 1,5 år.
2. Jag är tacksam för att jag är med i matchen igen, jag är på G.
3. Jag är tacksam för att ha en varm och skön äng.
4. Jag är tacksam för att jag är så social som jag är.

Styrka nummer tre
Min kropp är min styrka. Även om jag inte har bra kondis och tyckte att dagens gympapass var jobbigt så fungerar den helt OK. Den är inte tjock, den är lagom och jag gillar den.

Sammanfattning
Dag 1,2,3 - 1 km/dag till fots
1/2 nya träningspass/ 2 nya råvaror/recept ska testas
3 intervallpass
Dag 1, 2, 3 - 4 saker varje dag att vara tacksam över
5 stretch/avslappningspass
2/6 morgonträningspass
2/7 träningspass längre än 60 minuter
12,05 km/80 km
45 sek / 9 minuter höga knän
10 km i ett och samma pass
2 min 30 sek/11 minuter i jägarvila
30 sek /12 minuter i plankan
5/13 minuter ”hoppa hopprep”
2/14 trappor ska betas av
4/15 stycken träningspass
4/16 minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). (För att öka svårighetsgraden, stå på tå.)
24/170 hopp ( burpees, upphopp, skridskohopp, grodhopp etc)
20 på tå + 25 på knä = 45/180 armhävningar.
3 / 19 styrkor du har eller saker med dig själv/din kropp, du är nöjd/stolt över, ska skrivas ner
3/20 dagar utan godis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0