Avslutande av Dag 1

Var iväg på ett 60 minuters Core-pass som sagt. Kändes mycket jobbigare än förra gången jag var där, det skyller jag nog på att jag inte fick mer än runt 5 timmars sömn inatt. Satsar på att få 8 inatt. Vi får se hur det går.

Gjordes iaf 14 upphopp under det passet som jag tänker tillgodoräkna mig i utmaningen!

Tacksamhet
1. Jag är tacksam att min fot fungerar så pass att jag kan motionera som jag gör, trots artros.
2. Jag är tacksam för att jag har ett jobb.
3. Jag är tacksam för att jag har ett skönt hem att komma hem till.
4. Jag är tacksam för att jag är en egen person och klarar mig utan eventuell pojkvän.

Styrka nummer 1
Jag är stark nog att kliva upp en viss tid och gå ut och gå när jag har bestämt mig för det, fast jag är trött och grinig. Jag trodde inte att jag hade denna självdiciplinen.

Kvällen ska avslutas med grönt te (sägs att det ska motverka demens!) och tunnbrödmackor!

Sammanfattning
Dag 1 - 1 km/dag till fots
2 nya träningspass/ 2 nya råvaror/recept ska testas
3 intervallpass
Dag 1 - 4 saker varje dag att vara tacksam över
5 stretch/avslappningspass
1/6 morgonträningspass
7 träningspass längre än 60 minuter
2,57 km/80 km
9 minuter höga knän
10 km i ett och samma pass
1 min/11 minuter i jägarvila
12 minuter i plankan
13 minuter ”hoppa hopprep”
1/14 trappor ska betas av
2/15 stycken träningspass
16 minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). (För att öka svårighetsgraden, stå på tå.)
14/170 hopp ( burpees, upphopp, skridskohopp, grodhopp etc)
10 på tå/180 armhävningar.
1 / 19 styrkor du har eller saker med dig själv/din kropp, du är nöjd/stolt över, ska skrivas ner
1/20 dagar utan godis, kakor, glass, chips eller liknande (alkohol?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0